פס' 19 – הפסוק, כפי שהוא מנוסח, מעלה בעיה בהתנהגותו המוסרית של אברהם. אפשר להבין ממנו כי אברהם הוא צדיק למען גמול, ולא צדיק מושלם.
פס' 20 - הקושי בפסוק – תחבירי. אפשר לקרוא אותו בשני אופנים:
א – "ארדה נא ואראה: הכצעקתה הבאה אלי עשו – כלה, ולא – אדעה".
ב - " ארדה נא ואראה: הכצעקתה הבאה אלי עשו כלה, ולא – אדעה".
על פי הקריאה הראשונה, יש כאן שני משפטי תנאי ושתי תוצאו: אלוהים ירד ויראה: אם אנשי סדום אכן חטאו – הוא ישמידם, ואם לא – הוא ידע כבר מה לעשות בנידון. על פי הקריאה השנייה: אם אנשי סדום חטאו, ואם לא חטאו – ה' ידע.
פס' 22 – "ואברהם עודנו עומד לפני ה' " הנוסח המקורי של הפסוק היה "ו-ה' עודנו עומד לפני אברהם" אך חז"ל, שלא רצו שתהיה פגיעה בכבוד האל, שינו את הפסוק. תופעה זו נקראת תיקון סופרים ואנו לומדים על קיומה רק על פי עדות התלמוד, המונה 18 מקומות שבהם שונה נוסח הכתוב מסיבות דומות.
פס' 23 – 33: טענתו העיקרית של אברהם היא שבהשמדה טוטלית מקבלים הצדיק והרשע גמול אחד. אברהם אינו מבקש צדק, אלא חסד: הוא דורש שבזכות מספר מועט של צדיקים, יסלח ה' לכל תושבי העיר סדום הרשעים.